Prodaja nekretnine može teći glatko i na zadovoljstvo svih uključenih strana, no to nije nimalo lak posao. Puno je faktora koji utječu na uspješnu realizaciju i često se prodavatelji spotaknu pri nekom od osnovnih koraka. Kako se to ne bi dogodilo, potrebno je pripaziti na slijedeće:
• PRODAJA NEKRETNINE BEZ AGENCIJE ILI PREKO VIŠE AGENCIJA Kvalitetan agent je od velike pomoći prilikom prodaje nekretnine, spriječiti će eventualne pogreške, te Vas savjetovati. Ipak, ako angažirate više agencija to može odbiti kupce, jer se pitaju „što nije u redu sa ovom nekretninom“? Zbog toga je najbolje angažirati samo jednu agenciju sa kojom ćete imati redovitu i kvalitetnu komunikaciju.
• KRIVA PROCJENA VRIJEDNOSTI NEKRETNINE Cijenu nekretnine određuje stanje na tržištu u trenutku prodaje, no prodavatelji, često vođeni emocijama promaše pri određivanju cijene nekretnine. Previsoka i preniska početna cijena će odbiti kupce. Kada je cijena nekretnine dobro određena, prvi se kupci počinju javljati vrlo brzo od početka prodaje.
• LOŠE I NEREALNE FOTOGRAFIJE NEKRETNINE Fotografije nekretnine su prvo što će potencijalni kupac vidjeti i što će ga zainteresirati da se javi na oglas. Zato one moraju biti kvalitetne, a nekretnina uredna i čista. Poželjno je fotografirati po danu, razmaknuti zavjese i uhvatiti što više dobrih kvaliteta stana, jer loši kadrovi, nered i mračne fotografije neće privući potencijalne kupce.
• SKRIVANJE NEDOSTATAKA Često se pozitivna strana nekretnine prenapuhuje već u oglasima, a nedostaci zataškavaju. Tada kupac dolazi na razgledavanje i ostaje razočaran, jer oko ključnih stvari treba biti iskren.
• PREVIŠE PRIČE NA RAZGLEDAVANJU Vrlo je važno dobro odraditi razgledavanje, kada počnu pristizati prvi kupci. Ukoliko je oglas za nekretninu dobro kreiran, prilikom razgledavanja stana nema potrebe za previše priče. Na pitanja kupca treba odgovarati jasno i razumljivo. Ukoliko imate agenta, prepustite njemu priču.
• KRUTOST U PREGOVORIMA I NEODLUČNOST Često prodaja propadne zbog nemogućnosti dogovora strana oko stvari kao što su uvjeti kupoprodaje, rokovi, načini isplate i sl. U pregovorima treba biti realan i ne zatezati tamo gdje ne treba.
Autor teksta: Za „ING-VICTUS d.o.o. za projektiranje i nekretnine“ Matija Šimić-Jelić, mag.ing.aedif. Ovlašteni inženjer građevinarstva / ovlašteni agent za nekretnine